Annons:
Etiketthusdjur
Läst 1304 ggr
-Aida-
2016-12-27 19:37

Ny Preppare!

Som sagt jag är ny preppare i brist på annat som händer i mitt liv och jag har en hund och undrar hur man ska preppa för hunden?
Jag har en första hjälpen låda som kan användas för oss båda, en filt för chock skadade är inkluderat.
Jag vet inte riktigt vad en hund behöver mer i allmänhet?  Vid andra katastroftillfällen så har jag fått dela upp min mat på två, så han får de jag tillagar eller ska jag preppa nå hundmat?
Kan tillägga att jag har svårt att hitta hundmat som han kan äta, då tänker jag burkar, för de innehåller havre, korn eller vete, de ger han kraftiga diarrer.

Annons:
VildaVittra
2016-12-27 19:56
#1

Jag ger ju mina hundar barf men har torrfoder hemma som jag roterar just för att det ska finnas hemma. Nu blir ju torrfoder lite svårt för dig, men funderar på om torkat kött inte skulle vara något för er? Typ: http://www.pommys.se/torkat-hundgodis

Men annars kan du ju kika på olika konserver för människor och se om de är fria från det han inte tål. Tänker på burkar som köttsoppa, salta biten och makrill i tomatsås. Det måste ju nödvändigtvis inte stå hund på burken.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Leifsdotra
2016-12-27 20:14
#2

Barfar mina hundar, om vi bara har en fungerande frys klarar vi oss länge på det som finns där. Fylls på utifrån jaktsäsong för skogens olika djur och vid slakt av gårdens egna djur.

-Aida-
2016-12-27 22:21
#3

Tack för förslagen! Ska definitivt bunkra med makrill i tomatsås för de älskar han, får kolla runt på ica vad de finns för burkar.
Torkat kött är definitivt ett alternativ då han älskar de med och klarar av det fint.
Jag antar att torkat kött håller en lång tid?

VildaVittra
2016-12-27 22:26
#4

#3 Kan man äta märgben som man grävde ner i rabatten några veckor tidigare och kattbajs, så kan man nog äta torkat kött efter bäst före-datum också, så länge det inte växer ludd på dom. 😉

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

-Aida-
2016-12-27 22:29
#5

#4 Där har du rätt! 😂

tlover
2016-12-28 08:33
#6

OT #4 Möglet på torkat renkött iallafall ansågs förr vara riktigt nyttigt och åts alltid.

Sen så finns ju också ordet "goaste" på samiska som betyder "det goda härskna" ungefär 😎

Fast nu är det nog inte så vanligt att varken äta möglet eller att se till att köttet blir goaste

l'm back

Annons:
VildaVittra
2016-12-28 11:53
#7

#6 Hundar kan bli väldigt sjuka av mögel konstigt nog, även om de kan äta ruttna saker. Navdi fyndade möglig tomatpuré en gång och vinglade i flera timmar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2016-12-28 11:56
#8

#7 Även människor kan ju bli sjuka av fel slags mögel. Jag gissar att den stam som trivs på torkat renkött är en hälsosam variant

l'm back

Upp till toppen
Annons: