Annons:
Etikettermatnäringodling
Läst 3774 ggr
Leifsdotra
12/28/16, 10:54 AM

Bra och billiga torrvaror och konserver?

Vad köper ni den mat ni bunkrar? Samma märken kan ju variera en del i pris mellan olika kedjor. Tips?

Annons:
tlover
12/28/16, 10:59 AM
#1

I den vanliga butiken, vi köper helt enkelt hem maten vi äter fast en extra förpackning av det som går att lagra.

Köper man lite i taget är det inte heller en massa mat som går ut samtidigt.

Vi brukade däremot förr åka till storstan (Umeå) för att handla mat på Willys nån gång då och då. Vi tjänade inte på det med tanke på resan utan vi fick en "gratis" resa till Umeå helt enkelt

l'm back

Leifsdotra
12/28/16, 11:11 AM
#2

Ja, jag brukar handla en del på Willys, den butiken ligger nära mitt jobb. Har även Dollarstore, ica Maxi, ÖoB och Rusta i samma område. Har dåli koll på Dollarstore och Rustas utbud dock. Lidl finns också rätt nära, men har faktiskt inte varit in där på många år men de kanske har bra grejer?

tlover
12/28/16, 11:13 AM
#3

Dollarstore har numer sällan mat och ÖoB har bara billigare på vissa varor (iallafall förr)

Ett annat ställe att kolla är också "utländska butiker" där kan man ofta hitta blandannat ris billigt

l'm back

Gronstedt
12/28/16, 11:16 AM
#4

Matsmart

VildaVittra
12/28/16, 11:59 AM
#5

Citygross blir det oftast, storhandlar där en gång i månaden.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

DesK
12/28/16, 3:19 PM
#6

Vi handlar mycket på Lidl och i s.k invandrarbutiker 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Ria74
12/28/16, 6:23 PM
#7

Ni som har nära till Gekås i Ullared är det ett tips, jag handlade ris där för nån månad sedan riktigt billigt och till bra kvalitet.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

-Aida-
12/28/16, 8:16 PM
#8

I min närhet har jag ICA och invandrarbutiker som närmast och billigast.
Just invandrar livsmedelsbutikerna har så billigt att de borde va olagligt att ha så låga priser. 😍

Wony
12/30/16, 11:57 AM
#9

Brukar hålla utkik efter nedsatta priser på t ex pasta, ris, konserver etc. Och så köper jag alltid mat med så lång hållbarhet som möjligt. Handlar oftast på ICA, Lidl, Hemköp eller Coop, eftersom det är de butiker som är närmast. Beställer emellanåt från Matsmart, om det är någon vara med lång hållbarhet till bra pris.

Försöker att annars köpa en eller två förpackningar extra när jag ändå handlar, i långa loppet byggs då ett bra matförråd upp. Försöker även se till att det finns det mesta så att man kan äta så varierat som möjligt.

Halvdansken
12/30/16, 1:39 PM
#10

Jag köper lite extra här o där när det är billigt. Tar med den del från Sverige (bor i Danmark), tex finns inte riktig ättika här, bara det vi kallar vinäger, max 5%.  Samma med soldatens ärtsoppa.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: