Annons:
Etikettallmänt
Läst 2184 ggr
VildaVittra
1/18/17, 7:05 PM

Vilken kunskap saknar du?

Vi har ju skrivit en del om att kunskap är viktigt, det är ju faktiskt viktigare än alla prylar du kan samla på dig. 

Så vilken kunskap saknar du som du skulle vilja kunna?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
_Fisken
1/18/17, 8:00 PM
#1

Utan att vara medlem på denna site så kan jag ju säga att jag saknar kunskap om vad jag bör ha i nödförrådet. Torrskaffens? Flintstål? Gasol? What? Vad är "top-ten"?  Rotationshastighet?  Kanske kan bli en artikel?
Jag har barn o vill ta ansvar för dem.  Vill inte stå handfallen om elen går, snöröjningen packar ihop, affärer stänger, ryssen kommer etc….

(Jag såg nu "Strömavbrottslåda 72h"….inte dumt men kanske man kan få tag på nåt när man är å handlar på Hemköp…)

VildaVittra
1/18/17, 8:51 PM
#2

Det är bara att starta trådar med dina frågor. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[rumelle]
1/20/17, 12:35 PM
#3

Jag skulle vilja veta mer om vad man kan hitta för ätbart i naturen. Vet att det finns mycket som anses som ogräs eller som man bara tar för givet är oätligt men som faktiskt är ätbart och en del säkert riktigt gott. Men känner att jag faktiskt har ganska dålig kunskap om det.

Spectabile
1/20/17, 7:01 PM
#4

Liksom #3 så har jag också för lite kunskap om vad man kan äta av det naturen ger o då menar jag inte bär som man kan plocka. Vad kan man äta förutom nässlor, maskrosornas blad ….?

Tant Grön
1/20/17, 10:21 PM
#5

Här kan man lära sig mycket om ätliga växter i Sverige. http://www.skogsskafferiet.se/tall/

Upp till toppen
Annons: