Annons:
Etikettallmänt
Läst 982 ggr
VildaVittra
1/26/17, 12:31 PM

Budgetprepping

Alla har ju inte miljoner att tillgå när det kommer till prepping, utan måste  vara väldigt restriktiv när det kommer till kostnaden. 

Vilka tips skulle du ge till någon som kanske har 10 kr att preppa för per månad? Eller 20? Eller 50? 

Mitt tips skulle vara bönor i tomatsås, de kräver inte uppvärmning för att ätas (bränsle kostar ju också pengar i värsta fall) och innehåller mer eller mindre det vi behöver näringsmässigt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Niklas
1/26/17, 12:48 PM
#1

Ta reda på vad som går att äta i naturen. Lägg på minnet var du ser vilda fruktträd och bärbuskar. Skaffa metutrustning och lär dig göra fällor.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

VildaVittra
1/26/17, 12:57 PM
#2

#1 Metutrustning är verkligen ett bra tips, även mörten är ju ätlig även om den inte anses som god.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

KimE
1/26/17, 1:47 PM
#3

Farfar och hans bröder metade mört och åt när de var barn så att de inte skulle behöva vara hungriga.

Storpack på makaroner, bönor och ris allt som går att förvara länge och man äter i normala fall också, 10kr räcker för att köpa en större förpackning än man brukar.

Spectabile
1/26/17, 2:22 PM
#4

Ett paket havregryn, billigt o bra. Det räcker med att hälla vatten, varmt eller kallt på grynen. Gott? Nä, inte så värst men är man tillräckligt hungrig så ramlar det nog ner i magen ganska lätt.

Agafia
1/26/17, 4:41 PM
#5

Låna böcker om hantverk , odling , örter och svampar så du lär dig vilka som är giftiga . Har du någon äldre släkting som vet något om hur man kan leva på noll o intet ? Be dom berätta hur de fick till det trots liten plånbok och ransonering tex.

aneri
1/27/17, 11:31 AM
#6

Jag önskar att jag kunde budgetpreppa. Eftersom jag inte kan äta dessa billiga livsmedel och bara äter ekologisk mat så måste jag tänka mig för väldigt noga.

Men jag har ett förslag som inte många kommer att gilla. Jag vet att det finns de som samlar mask, torkar dem och mal till pulver. Man kan även odla mask med havregryn och halva äpplen. Det blir jättemycket mask efter ett tag. De är enormt proteinrika. Jag har hört att  det finns de som äter mördarsniglar. I allvarliga kriser så är det ju enkelt att samla dessa sommartid, torka och pulverisera. När jag tänker på detta så ökar jag mitt proteinpreppande med äggpulver och köttpulver för att känna mig säker.

Annons:
Niklas
1/27/17, 11:35 AM
#7

Blir inte torkade sniglar och maskar rätt sega? Går det att pulverisera dem?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

aneri
1/27/17, 11:40 AM
#8

#7

Jag vet inte och tänker inte prova heller. Men jag har hört att det finns de som har gjort det. Det smakar nog inte så bra, men det går väl att blanda med annat för att trolla bort smaken.

Spectabile
1/27/17, 2:57 PM
#9

Gör grillspett av mördarsniglarna 😃

#7 Går väl att använda dom som tuggummi då 🙂

Agafia
1/27/17, 3:21 PM
#10

Urk !

Tant Grön
1/27/17, 10:16 PM
#11

Usch fy vilken äcklig tråd. 🤮

Upp till toppen
Annons: