Annons:
Etikettallmänt
Läst 744 ggr
Mr_Si
2/4/17, 3:46 PM

Preppern - en traditionell hemmafru?

Jag tror att fördommen om prepping är att det är en ganska militant rörelse med många militärt överintresserade män. Jag vet inte hur mycket sanning som ligger i detta men när jag tänker på kunskaper som bör vara viktiga för en prepper exempelvis:

Hemorganisering/ städning (för att göra plats för prepps och hålla reda på var dom är)

Privatekonomi (för att finansiera preppande och komma ut ur skuld)

Trädgårdsmästrande (för självhushållning)

Hemkonservering (för att ta hand om det man får från köksträdgården och för att hjälpa till med matlagret)

Så får jag snarare bilden av en gammaldags hemmafru snarare än en isolerad man i kamoflagekläder framförögonen.

Håller ni med mig? Har ni fått bra preppingtips i form av "husmorstips" någon gång? Andra tankar?

Annons:
KimE
2/4/17, 4:06 PM
#1

Läste att någon följde en vanlig libanesk husmors tips.

VildaVittra
2/4/17, 7:29 PM
#2

#1 Och?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

DesK
2/4/17, 8:03 PM
#3

#0 Instämmer med dig! Jag har levt som prepper större delen av mitt liv och det har då rakt inte funnits någon militär machotyp hemma hos mig. Det började med att far min var noga med att lära mig att ta hand om vad trädgården ger, sortera sopor och att återanvända allt som går att återanvända, sedan har det bara fortsatt….

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Halvdansken
2/7/17, 8:45 PM
#4

Håller med.
Min farmor (f 1901) hade ett stort skafferi med egna konserver. Hon brukade också få hem en halv gris till jul som gjordes till korv och annat. En jättestor frys med allt möjligt i. Stor köksträdgård, och fruktträd osv.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: