Annons:
Etikettfilmer-tv-dokumentärer
Läst 1397 ggr
vendelay
8/5/17, 7:42 PM

Skönlitterärt om prepping

(Är det helt fel kategori?)

Har ni några bra tips på böcker som t.ex. handlar om att huvudpersonen är en prepper (jag tror att det är rätt term?) eller liknande? 

Jag har just läst Stjärnklart av Lars Wilderäng (och resten av trilogin) och det var väldigt spännande att läsa om hur preppern, Filip, klarar av det nya livet.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
sponny
8/6/17, 10:23 PM
#1

Detta är i och för sig inte böcker med renodlade preppers men de kan kanske vara av intresse ändå…

En gammal käpphäst och en stor favorit, Robert Merles Malevil som jag läser om någon gång om året. Från boken: Under påsken 1977 träffas några vänner på ett isolerat slott på den franska landsbygden. Medan de provsmakar vinet i den djupa källaren bränns jorden av kärnexplosioner. De är överlevande, en död världs svar på Robinson Crusoe, tvingade att gå tillbaka till rötterna återupptäcka hur man överlever.

En tid för mirakel av Karen Thompson Walker hittade jag av en händelse på bokrean för några år sedan. Elvaåriga Julia bor i Kalifornien med sina föräldrar och två katter. En dag meddelar myndigheterna att något mycket märkligt håller på att hända. Jorden har börjat snurra långsammare, dygnen utökas med minuter och så småningom med timmar. Sedan kommer illavarslande tecken. Fåglar dör, valar strandar, livmedelsproduktionen är i fara. Håller jorden på att gå under? Tänk dig en uppväxtskildring under en global katastrof.

vendelay
8/8/17, 7:43 PM
#2

#1 Tack, jag ska genast kolla upp dem! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Ser0tonin
8/28/17, 8:29 AM
#3

Har också läst Lars Wilderäng och tyckte också att böckerna var väldigt bra, men jag har sista boken kvar :)

”När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi skall samlas hos honom [alltså i uppryckandet], ber vi er, bröder, att inte så plötsligt tappa fattningen och bli skrämda, vare sig av någon ande eller av något ord eller brev, som påstås komma från oss"

Upp till toppen
Annons: