Annons:
Etiketthusdjur
Läst 1580 ggr
VildaVittra
12/20/16, 11:17 AM

Bunkra foder

Hur mycket mat har du hemma till ditt/dina djur? 

Jag brukar se till att det finns för ett par månader framåt åtminstone. Bor ju ensam så bryter jag benen (peppar, peppar, ta i trä) så skulle det bli jobbigt att åka och handla mat till dom. Visst, man kan beställa via nätet, men min brevbärare är efterbliven och har lämnat mina paket ute vid stora vägen alternativt tomtgränsen i ösregn även när jag betalat för att det ska levereras vid dörr.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[alladjurärvälkomna]
12/27/16, 6:32 PM
#1

Vi har hemma för ett antal månader fram. Ser alltid till att det finns en hel del av allt hemma

Fridaaaa
12/27/16, 6:47 PM
#2

Katterna har en månad i taget. 

Hundarna köper jag färskfoder när det är runt 3-4 veckor kvar. När jag köper räcker det 3 månader.

Kaninerna har alltid mat hemma, samma med chinchillorna.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Spectabile
1/13/17, 5:27 PM
#3

Torrfoder så det räcker till katterna ett par månader

Em_
1/14/17, 3:22 PM
#4

Ett par månader. Har alltid en extra säck i förrådet.


Maleficum
1/27/17, 12:15 PM
#5

Jag är dålig på att bunkra mat oftast. Förutom fiskarna som just nu har mat så det räcker läääänge då de hade extrapris sist vi beställde så har lagt de oöppnade förpackningarna i frysen. Men har ju inte så kinkiga fiskar just nu heller och de flesta äter ofta av alger och grönt så finns väl alltid något man kan stoppa ner till dem.

Fåglarna är det nog värst med. Brukar köpa rätt stor påse med mat men inte köpa nytt förrän de är nästan slut (men är ju lite risk för att det härsknar eftersom jag har fåglar som behöver rätt feta fröer).

Kaninen har väl det bäst eftersom jag har tomt med en hel del olika gräs och örter om man är kvar hemma och massor av grönt och örter om man är på landet. Samt en del fruktträd hos mina föräldrar och även som växer vilt runt där jag bor. Så han klarar sig nog bra även om det skulle bli kris mellan hököpen.

Labben är mästare på att hitta ätbara saker ute :P puff/pudeln är ju egentligen inte min och hans mattes syster äger djuraffär så vid superkris tror jag nog att vi kan få hem mat inte bara till hundarna ;)

Här hemma skulle det nog vara jag som skulle börja svälta först för jag är jättedålig på att hamstra mat till mig. Eller så får jag gå och snylta hos släktingarna för dem är betydligt bättre på att hamstra!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Daltorpet
9/23/18, 10:52 PM
#6

Jag köper för ett år åt gången. Nu tar jag hö och spannmål själv så det är bara kraftfoder och värpfoder jag behöver utifrån.

Det bästa sättet att lära sig är att testa.

Annons:
Wony
9/27/18, 10:42 PM
#7

Vi brukar köpa för ungefär 2-3 månader i taget till katterna. Ibland mer, om det t ex finns billigare storpack eller bra kampanjer på just de fodren.

Upp till toppen
Annons: