Annons:
Etikettutrustning
Läst 655 ggr
VildaVittra
2016-12-20 12:14

Alternativa värmekällor

Många bor i lägenheter eller hus av idag som saknar alternativa värmekällor. Vi bor ju i ett land där det blir riktigt kallt under en stor del av året, så det är ju dumt att inte hålla sig med en lösning hemma. Visst kan man kanske ta in på hotell eller åka till vänner, men det är ju inte alltid praktiskt eller ekonomiskt. 

En lösning är att köpa sig en fotogenkamin och ha några dunkar fotogen hemma. Det hade jag i mitt förra hus och höll värmen i ett rum med den under ett långt elavbrott. 

Har du några andra tips att ge?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
DesK
2016-12-20 20:12
#1

Här har jag både braskamin och vedspis, så inga problem med att hålla del av bostaden varm, samt fixa käk om /när det blir ett längre strömavbrott.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

tlover
2016-12-20 20:36
#2

Vi har en gasolkamin i huset för strömavbrott, fast den fick vi inte med i flytten, i lägenheten får vi nöja oss med kläder, filtar m.m 

Vi har sovsäckar som man klarar 40 minus i så även om det nog blir obekvämt så fryser vi nog inte ihjäl så länge vi bor söderut iallafall

l'm back

Agafia
2016-12-24 12:38
#3

Tack för tipset om sovsäck som klarar låga temperaturer , bor norrut .

Upp till toppen
Annons: