Annons:
Etikettscenarion
Läst 692 ggr
VildaVittra
2016-12-20 12:22

Vad skulle du göra om du behövde ta dig hem?

Du befinner dig 100 mil hemifrån när någon större katastrof inträffar, så det finns inga motorfordon att använda. 

Börja gå? Cykla? Vänta kvar tills det löser sig?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Agafia
2017-01-28 10:22
#1

Det kan ju vara lika hemma eller värre , så jag skulle nog försöka hitta en skyddad o trygg plats där jag befinner mig om möjligt .

-Aida-
2017-01-28 11:41
#2

Bara att börja gå och samla nödvändigheter på vägen, har min familj hemma så måste hem till dom.  Det är troligtvis okej att göra inbrott också om man ska överleva under katastrof och har 100 mil att gå. Hittar jag någon häst på vägen eller cykel kan man sno med sig dom också.
Jag undviker helst främlingar så jag skulle nog tänka, alle man för sig själv.

Mr_Si
2017-01-29 14:25
#3

Nja delvis beror väl svaret på årstid/väder och vad jag har med mig för packning/ andra människor.

100 mil skulle jag uppskatta till en månads vandring och är något jag bara skulle ta mig för i ordentligt nödfall, kan jag få tag i cykel känns det som ett rimligare äventyr.

Gia91an
2017-01-29 15:42
#4

Jag hade nog gjort som Aida. Sno en häst och samla proviant och annat på vägen. Funkar ju iaf om det är sommar. Är det vinter uppstår ju flera problem…

Mr_Si
2017-01-29 16:00
#5

#2och #4 hur handskas ni med situationen när/ om en upprörd hästägare med vänner kommer efter er? (menar inte att vara dum eller dryg…. ärligt nyfiken på era tankar)

Gia91an
2017-01-29 16:03
#6

Haha det är ett senare problem. Förhoppningsvis finns det en skog att försvinna i… xD Men jag tror att för mig är det fortfarande det bästa sättet att ta sig fram!

Annons:
Halvdansken
2017-01-30 10:55
#7

Hoppas jag är i Danmark om det händer (jag bor där), för jag ser inte fram emot att gå över Öresundsbron. Eller snarare genom tunneln som är 4 km lång.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: