Inga problem, det blir nog tråkig mat i nuläget dock då vi bor i lägenhet och inte skaffat något "lägenhetsvänligt" att värma mat i men beroende på situation så kan ju campunggrejerna komma till användning tex
Kan nog klara mig en tid dricka kan dock bli lite knepigare eftersom jag bor i lägenhet och jag brukar inte köpa flaskvatten, men konserver har jag och mat man kan grilla ute på gården går nog att fixa.
Absolut inga problem! Vi har ved så det räcker i ett par år och vedspis i köket, braskamin i vardagsrummet samt kamin i 2 rum uppe. Vatten från egen brunn kan vi hinka upp om pumpen stannar. Mycket torrvaror och konserver i grovköket. Det som skulle bli problem relativt fort beroende på årstid är väl det frysta om det blir strömlöst länge. Har 3 frysar med lamm, älg, kanin och lite rådjur.Har inte löst elfrågan än, men ett dieselaggregat hade ju inte varit helt fel!
Absolut klarade 2v strömlöst när stormen Gudrun slog till. Då hade vi visserligen bara ett barn men nu när vi har fler allt från bebis och uppåt så har vi skaffat elverk och liknande. Måste ha ström till kylen då ena dottern är beroende av medicin som måste stå i kylen.
Skulle jag nog säga. Vi har karmin, så kan elda för värme, får flytta in i sovrummet i så fall om det behövs. Har grejer i skafferiet så man överlever. Hade nog blivit extremt tråkigt men vi överlever
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.