Annons:
Etikettallmänt
Läst 894 ggr
VildaVittra
12/20/16, 1:03 PM

Klarar du dig i tre dygn?

I händelse av en kris, förväntas du klara dig i tre dygn utan myndigheternas hjälp. 

Kan du det? 

http://www.72timmar.se/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
DesK
12/20/16, 2:23 PM
#1

Inga som helst problem, har klarat dubbelt så lång tid utan el och utan möjlighet att ta mig hemifrån.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Ria74
12/23/16, 12:15 AM
#2

Inga problem alls, har klarat mig i en vecka utan el under stormen Gudrun.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

MonicaLagerquist
12/23/16, 5:34 AM
#3

Inga problem. Vi är väl förberedda

Stolt ägare till fem La permer

Wony
12/23/16, 6:14 PM
#4

Inga problem. Vi är väl förberedda med allt vi behöver.

Loris M
12/24/16, 11:51 AM
#5

Ja och även längre. Förutom vatten då om det skulle bli avstängt.

tlover
12/24/16, 6:55 PM
#6

Inga problem, det blir nog tråkig mat i nuläget dock då vi bor i lägenhet och inte skaffat något "lägenhetsvänligt" att värma mat i men beroende på situation så kan ju campunggrejerna komma till användning tex

l'm back

Annons:
Åsa S
12/25/16, 9:14 AM
#7

Kan nog klara mig en tid dricka kan dock bli lite knepigare eftersom jag bor i lägenhet och jag brukar inte köpa flaskvatten, men konserver har jag och mat man kan grilla ute på gården går nog att fixa.

Leifsdotra
12/25/16, 11:36 AM
#8

Absolut inga problem! Vi har ved så det räcker i ett par år och vedspis i köket, braskamin i vardagsrummet samt kamin i 2 rum uppe. Vatten från egen brunn kan vi hinka upp om pumpen stannar. Mycket torrvaror och konserver i grovköket. Det som skulle bli problem relativt fort beroende på årstid är väl det frysta om det blir strömlöst länge. Har 3 frysar med lamm, älg, kanin och lite rådjur.Har inte löst elfrågan än, men ett dieselaggregat hade ju inte varit helt fel!

Torparmor
12/27/16, 6:20 PM
#9

Inga problem


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

[alladjurärvälkomna]
12/27/16, 7:07 PM
#10

Absolut klarade 2v strömlöst när stormen Gudrun slog till. Då hade vi visserligen bara ett barn men nu när vi har fler allt från bebis och uppåt så har vi skaffat elverk och liknande. Måste ha ström till kylen då ena dottern är beroende av medicin som måste stå i kylen.

Fridaaaa
12/27/16, 7:08 PM
#11

Skulle jag nog säga.
Vi har karmin, så kan elda för värme, får flytta in i sovrummet i så fall om det behövs. Har grejer i skafferiet så man överlever. 
Hade nog blivit extremt tråkigt men vi överlever

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Taggeman
12/27/16, 7:43 PM
#12

Inga problem skulle nog klara mig i några månader.

Bor i ett hus som har anor från att va utan el o indraget vatten året runt.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Em_
12/27/16, 8:44 PM
#13

Om vattnet försvann abrupt skulle det bli knepigt. Annars ja, inga problem.


Annons:
Upp till toppen
Annons: