Annons:
Etikettöverlevnadskunskap
Läst 767 ggr
VildaVittra
12/20/16, 1:27 PM

Öppna en konservburk utan en konservöppnare

Världen har blivit invaderad av zombies 😉 och allt du har att äta finns i en konservburk. Givetvis glömde du konservöppnaren hemma i kökslådan, så vad gör du nu?

Det finns faktiskt ett sätt helt utan verktyg:

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Loris M
12/25/16, 10:57 AM
#1

Intressant! Jag skulle aldrig gissa att det gick att få upp locket genom att gnugga det mot betong. Men jag förstår inte vad är det som gör att det lossnar. Är det själva friktionen, metall mot betong eller vad?

VildaVittra
12/25/16, 11:02 AM
#2

#1 Ja, man slipar bort metallen som klämmer fast locket mot burken.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Loris M
12/25/16, 11:09 AM
#3

Okej, då förstår jag. Hoppas bara att jag kommer ihåg det här om jag skulle vara utan några verktyg. 🙂

Min första tanke när jag såg betongbiten, var att han skulle slå burken mot den. 🤪☺️Det skulle nog jag ha gjort ovetande om att man kan göra på andra sätt.

Halvdansken
12/25/16, 2:00 PM
#4

Ett klassisk prepperråd är att ha många konservöppnare. Tejpa fast dem i närheten av ditt lager (så att man inte av misstag flyttar på den), lägg en i din BOB, ha en i bilen osv. 
Man kan inte ha för många.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

KimE
12/27/16, 6:53 PM
#5

Ta en gammal morakniv och skär upp den.

Upp till toppen
Annons: