Annons:
Etikettallmänt
Läst 705 ggr
VildaVittra
2016-12-20 13:39

Är alla preppers vapentokiga galningar?

Många av er har nog sett filmer, dokumentärer, tidningsartiklar där preppers framställs i en väldigt dålig vinkel. Men är vi verkligen sådana? 

Nej, givetvis är preppers lika olika som resten av befolkningen, det enda jag äger i vapenväg är ett gäng halvslöa moraknivar. För mig handlar det mer om att jag inte litar på att samhället kan rädda oss under alla scenarion och jag vill varken att jag eller djuren svälter. En stor del är också att insamla kunskap, den kan ju ingen stjäla ifrån mig. 

Anda preppar för att kunna fortsätta med sitt moderna bekväma liv även om det skulle bli krig, som att kunna producera sin egen el, att inte ha lån på huset osv. 

Personligen tycker jag att de som köper en Hummer, fyller vapenskåpen till bredden och tänker vara klädd i kamouflage är något av ett gäng idioter. De kommer ju dra blickarna till sig redan innan scenariot inträffar, vem kommer folk försöka råna på mat i händelse av svält? Inte mig i samma gamla vanliga kläder och med bara en cykel framför huset. 

Hur resonerar ni?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Leifsdotra
2016-12-25 16:32
#1

Jag tänker att jag vill ha möjligheten att producera min egen mat om jag måste, kunna värma upp huset och ha tillgång till färskt vatten. Där jag bor här jag den möjligheten utan problem. Jag skulle kunna odla mycket mer än vad jag gör i dagsläget men i övrigt behövs det inga superstora förändringar för att klara mig även långsiktigt.

Halvdansken
2016-12-26 00:40
#2

Vapen kan vara en bra sak, om det nu blir en riktig zombieapokalyps. Dels för försvar, dels för jakt.  Däremot har jag ingen aning om var jag skulle få det ifrån, eller hur man egentligen använder dem. 
Vår granne har vapen (jaktlicens) och tätt på ligger en skytteklubb, så jag skulle nog kolla där.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Ria74
2016-12-26 18:21
#3

Jag äger 3 vapen som jag har licens på för jakt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Leifsdotra
2016-12-26 18:28
#4

För tillfället är det bara mannen i huset som har vapenlicens eftersom han är jägare. Funderar på om jag ska ta jägarexamen också.

KimE
2016-12-27 19:08
#5

Om du är redo för Zombies är du redo för allt.

http://www.hornady.com/ammunition/zombiemax

Spela videon.

Ammunitionen är skarp

Amerikanerna bunkrar 22lr ammunition för att använda som valuta när SHTF en del har inte ens ett vapen att anväda den i för egen del.

Annars så var man nära att utrota älgarna i sverige med fångstgropar i slutet på 1800 talet. Snaror och fällor kan också användas.

Upp till toppen
Annons: