Annons:
Etikettallmänt
Läst 1447 ggr
VildaVittra
2016-12-20 13:49

Vad är prepping?

Prepping handlar om att vara förberedd på olika scenarion som kan hända, både långa samt korta.

Det kan vara att ha alla sina viktiga papper i en brandsäker box, att se till att det finns mat för en längre tid hemma, att se till att man kan hålla huset varmt osv. Man kan preppa för många olika saker, alltifrån arbetslöshet till apokalypsen.

En prepper förlitar sig inte på att samhället alltid kan hjälpa dom, utan har valt att sätta sin egen säkerhet i sina egna händer. Hur man gör detta skiljer sig från prepper till prepper, jag själv samlar kunskap, verktyg och ätliga grödor i min trädgård. 

Vad innefattar du i begreppet prepper?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Halvdansken
2016-12-23 00:42
#1

Förberedelse. Inte nödvändigtvis att ha en underjordisk grotta fylld med konserver, men beredskap och i synnerhet kunskap om vad som kan hända. Vara uppmärksam på nyheterna. Putin gör mig lite nervös just nu.

Om det går riktigt dåligt - vad ska man handla (alternativt stjäla) från butikerna (socker, salt, ättika, atamol, olja hade varit mina första val) . Samla burkar hemma till konservering. Skriv ut ritningar på saker som kan byggas (rökugn, utomhusspis osv) på papper - lite inte på att du kan använda din dator.  Ha koll på vägar, skogar, vattendrag i närheten.  Lära känna  vilda växter man kan käka, ha ett frölager som roteras.  Handverktyg så man inte är beroende av el-grejor. 

Nu bor vi på landet, så det fungerar ju för oss. Vet inte hur jag skulle reagera om jag bodde i en lägenhet.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

VildaVittra
2016-12-23 00:46
#2

#1 Putin med hans lilla knähund Trump gör mig extremt nervös nu.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: