Utrustning

Har du en BOB?

2016-12-20 14:10 #0 av: VildaVittra

En bob är ju en färdig packning för att man inte ska slösa tid med att packa, utan bara kunna ta den och snabbt åka hemifrån. Det många inte tänker på är att det faktiskt är bra att ha en sådan även för mer vardagliga händelser som att man måste åka in till sjukhuset. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2016-12-21 15:42 #1 av: Niklas

Vad är BOB förkortning för?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Ta med iFokus på semestern. Ny app för iOS och Android.

Anmäl
2016-12-21 16:04 #2 av: VildaVittra

Pmade dig just om behovet av ordlistan på löpsedeln, och sedan gick jag in här. Cool

BOV är kort för bug out vehicle. Bor man mitt i Sthlm så kanske inte bilen är den bästa när alla andra också vill därifrån, då kan en cykel vara bättre, eller en båt. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2016-12-21 16:41 #3 av: Niklas

Och jag hittade ordlistan precis efter att jag skrev #1. Där såg jag att BOB är förkortning för bug out bag. :-)

Anmäl
2016-12-21 16:52 #4 av: VildaVittra

Nu är jag trött, svarade på helt fel förkortning. Förlägen

Anmäl
2016-12-22 09:38 #5 av: Niklas

:-)

Anmäl
2016-12-24 11:51 #6 av: NatasjaHemby

Har ingen sådan själv, men min man har en färdigpackad campingväska i garderoben. Jag brukar pika honom om att det är lite knasigt att ha en stor ryggsäck med yxa och allt nerpackat och klart, men skulle någon riktig nödsituation uppstå så får jag väl äta upp mina ord Cool

SE*Simbelmynes

Anmäl
2016-12-27 18:30 #7 av: [alladjurärvälkomna]

Vi har färdiga väskor som står färdiga i källaren.

Anmäl
2016-12-27 18:53 #8 av: Ms_Raptorskull

Yes. Jag har en åt mig och en åt vovven som står lättillgängligt i ett skåp i hallen. Lipar

Anmäl
2016-12-27 18:56 #9 av: KimE

Nej det vore opraktiskt att ha friluftgrejerna packade alltid.

Anmäl
2016-12-27 18:58 #10 av: Fridaaaa

Nej har ingenting sånt.

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Min vardagsblogg: Vardagsblogg 
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.