Annons:
Etikettallmänt
Läst 1442 ggr
Halvdansken
12/23/16, 12:21 AM

Har ni en preppingpartner?

Om du lever i ett förhållande, vad säger din partner om dina prepping-tankar?
Min man är tycker jag är knasig, och bara skakar på huvudet åt mig, så jag kan desvärre inte gå "all in". Jag smygpreppar. 😃

Vad tycker er familj?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
VildaVittra
12/23/16, 12:25 AM
#1

Helt ensam, så gör exakt vad jag vill. Ytterligare en fördel med att vara singel. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

DesK
12/23/16, 6:22 AM
#2

Ja och han har bl a bidragit med ett reservkraftverk 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

tlover
12/23/16, 9:28 AM
#3

Det är min man som gjort mig till prepper så han har inget emot det

l'm back

Mr_Si
1/29/17, 5:31 PM
#4

Min fru är med på noterna och stöttar vår prepping även om jag är den i vårt förhållande som driver dom frågorna mest :)

Wony
1/29/17, 6:13 PM
#5

Sambon är lika intresserad som jag. Vi pratar ofta om det och hjälps väl åt med preppingen. Jag har nog mer koll på matförrådet, och han har mer koll på reservljus, värme och reservelen. Men vi tänker rätt lika om vad vi har för mål med det hela.

Agafia
1/29/17, 6:29 PM
#6

Jag är singel så jag gör som jag vill , prepping är inget jag pratar om med familj eller vänner tyvärr . De skulle verkligen tro att NU har det slagit runt totalt 🙄 Någon frågade om jag skulle ut o campa när jag köpt mitt stormkök ( med ett gapskratt )

Annons:
Leifsdotra
1/30/17, 8:53 AM
#7

Min partner anser precis som jag att vi behöver vara beredda på att situationer kan uppstå som gör att vi antingen kortsiktigt eller långsiktigt behöver kunna "se om vårt eget hus". Tänker bl a på långa strömavbrott, minskad import av livsmedel och bränsle mm…

Niklas
1/30/17, 10:58 AM
#8

Jag skulle inte kalla mig prepper. Däremot lever vi på ett sätt som underlättar enormt mycket om det skulle inträffa kriser. Vi har alltid stora lager av mat till exempel.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Torparmor
1/30/17, 11:28 AM
#9

Strömavbrott lever vi med så olika alternativ har alltid funnits


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Ria74
2/2/17, 9:57 PM
#10

Mannen är inte alls med på noterna, han vill helst leva för dagen och inte ha mer mat hemma än för nästa måltid.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Spectabile
2/3/17, 3:00 PM
#11

Eftersom vi haft så många o ibland ganska långa elavbrott så har vi ju per automatik sett till att ha mat, ljus, batterier med mera hemma för jämnan. Så vi kan kanske betraktas som partners min bättre hälft o jag

Helena89
2/4/17, 4:15 PM
#12

Vi bor på ett sådant sätt att det är nödvändigt att vara lite om sig o kring sig i att se till att det fungerar även i nödläge. Bla räknar vi kallt med strömavbrott någon/några dagar varje år för det har alltid inträffat. Så sambon är helt med på att leva på ett sådant sätt att man ser till att vara förberedd och att allt finns. Men han är inte lika insatt i det som jag är. Jag har nog alltid det där med nödläge i bakhuvudet. Tex så ser jag alltid till att ha bensin till bilen och aldrig köra den tom (om det plötsligt inte går att tanka tex). Han tänker nog inte på det lika mycket i sin vardag som jag gör utan han förlitar sig mer på att samhället kommer att fungera imorn också. Men så har jag en pappa som är prepper de lux som ju har drillat mig under min uppväxt. Just det här att allt ska vara förberett, att alltid ställa bilen åt rätt håll så man snabbt kan komma iväg, att alltid ha sovsäck och resekök färdigpackat med den utrustning som behövs så det bara är att ta väskan och sticka. Helst ska det ligga lite mat i väskan så man klarar sig några dagar. På den nivån är inte min sambo men han har inget emot att jag är sån. Men sambon är däremot sån som gärna köper på sig torrmat tex, om ifall att.

JossanH
2/4/17, 4:18 PM
#13

Tror ingen av oss egentligen är någon prepper mer än att vi bor på landet med djur, försöker odla det mesta för att kunna bli mer och mer självförsörjande. och att inte ha en vedspis i köket stressar mig! Den skulle kunna förse oss med både värme och möjlighet att laga mat. Att klara oss utan el och elektriskt driven värme känns ändå som väldigt viktigt för oss båda. Likaså möjlighet att kunna leva på gårdens djur i ett nödläge.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
Daltorpet
9/23/18, 10:42 PM
#14

Jodå min flickvän är väldigt intresserad hon med men mestadels av självhushållning. Utöver det är både föräldrar och syskon väldigt förberedda. Flertalet vänner lika så.

Det bästa sättet att lära sig är att testa.

Upp till toppen
Annons: