Annons:
Etikettutrustning
Läst 1501 ggr
VildaVittra
2017-01-14 11:24

Strömavbrottslåda 72 timmar

Överlevnadsbutiken säljer en låda med det man kan behöva vid ett längre strömavbrott. Dock ska man enligt dom komplettera med vattendunkar och sopsäckar (till toaletten). Givetvis behöver man ju komplettera med mat också. 

http://www.overlevnadsbutiken.se/produkter/overlevnadskit/stromavbrottslada-72h.html

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
aneri
2017-01-15 11:03
#1

Det är långt till jul men kanske kan detta bli årets julklapp 2017.

Det var snabbt tänkt att stampa fram ett sådant kitt. Synd att det inte finns en innehållsdeklaration på lådan, så folk kan jämföra priser.

VildaVittra
2017-01-15 12:26
#2

"Innehåller vevradio, nödspis med extra bränsletabletter, 2 foliefiltar, 2 ficklampor med dynamo (behöver inga batterier), 100 värmeljus, 2 tändsticksasker."

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

aneri
2017-01-15 15:20
#3

#2 Ja, det såg jag naturligtvis. 😃

Men det finns ju en uppsjö av olika vevradioapparater, nödspisar, dynamoficklampor och även tändsticksaskar och värmeljus. Jag har själv olika radioapparater och ficklampor för vevning och de skiljer mycket  i pris. Och det är stor skillnad på olika tändstickor och t o m värmeljus. 

Jag tycker att det brister lite i info på deras låda. Ungefär (något överdrivet kanske) som att köpa en s.k. överaskningslåda med 10 köksprodukter och 10 leksaker.😉

Niklas
2017-01-16 06:30
#4

#2: Jag läste lite slarvigt och tyckte det stod "2 foliehattar". :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

VildaVittra
2017-01-16 09:46
#5

#4 hahaha. Finns säkert preppers som bunkrar sådana också. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tant Grön
2017-01-19 00:57
#6

Hi, hi, läste också foliehattar. 😃

Googlade på foliefiltar eller överlevnadsfiltar tror jag det hette. Men såg att de som provat vaknade alldeles genomvåta på morgonen, för folie andas ju inte. Kanske kunde man ha som underlag bara och vanliga filtar över.

Annons:
Agafia
2017-01-25 23:45
#7

Idag har jag fått tag i en fotogenlampa som skall användas vid strömavbrott , har farit runt och " dammsugit " alla second hand butiker i närheten 😉

VildaVittra
2017-01-25 23:48
#8

#7 Du verkar verkligen att ha tagit åt dig av sajtens budskap. Gillas enormt! 👍

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Agafia
2017-01-25 23:54
#9

😊 Det blev i allafall en spark i baken att göra något konkret av det hela .

Upp till toppen
Annons: