Annons:
Etikettallmänt
Läst 627 ggr
Niklas
1/30/17, 11:09 AM

Spara i Bitcoin inför domedagen

Hur resonerar ni kring ekonomi och sparande om det inträffar en större finansiell kollaps i världen? Sparar ni i något som inte drabbas? Många tycker att Bitcoin och andra kryptovalutor är intressanta sparalternativ eftersom de inte har någon koppling till de traditionella valutasystemen och med sin utformning är skyddade mot inflation. Är det någon av er som sparar i kryptovalutor?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Agafia
1/30/17, 11:46 AM
#1

Krypto….. Vad ? 😁

Em_
1/30/17, 11:48 AM
#2

Nej, jag tycker bitcoin känns osäkert. De har varit stora stölder och då har den tappat mycket i värde. Det är rätt ensidigt också eller vad man ska kalla det. Jag har inte superkoll men den tekniken borde kräva hyfsad stabil tillgång på el och internet. Då blir bitcoin bara användbart om el- och internetleverantörer kan köra på som vanligt trots ekonomisk kris (och om man har råd att betala de). Jag tror mer på varor, tjänster och kunskap som hårdvaluta om det skiter sig. Det enda jag tycker talar för bitcoin är att det kan vara bra att ha många alternativ och strategier, man vet ju aldrig.


Torparmor
1/30/17, 11:50 AM
#3

Nej, de enda ekonomiska åtagandet vi har är lånet på gården och blir det stor kolaps tror jag inte det blir något problem - hur ska banken få tillbaka lånen och vilka ska ha möjlighet att köpa? I värsta fall får våra innestånde pengar på banken dras för räntebetalningen.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Mr_Si
1/30/17, 5:14 PM
#4

Som någon sa tidigare så kräver väl bitcoins tillgång till el och internet så inget alternativ för mig. Ser väl matlagret på ett vis som ett sparande och har funderat på att investera i guld eller silver någon gång framöver.

KimE
2/1/17, 9:30 PM
#5

Amorteringar på huset skapar ett reservkapital.

Niklas
2/2/17, 10:23 AM
#6

#4: Har du väl köpt dem kan du spara dem på ett papper, i huvudet eller var du vill. Däremot måste man ha tillgång till nätet för att använda dem.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: