Annons:
Etikettermatnäringodling
Läst 2115 ggr
maxiq
2/24/17, 7:55 PM

LCHF-prepper

Jag har köpt ett hus ute på landet och ska snart flytta dit. Målet på sikt är att bli självförsörjande när det gäller energi. Jag skulle kunna odla också men äter inte så mycket grönsaker. Höns finns också med i tankarna för att få ägg. Jag kan även fiska i sjön. 

Jag skulle även vilja lägga upp ett litet nödlager med LCHF-vänlig mat

Har ni tips på LCHF-konserver eller "torrfoder" som jag skulle kunna köpa in?


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Annons:
tlover
2/24/17, 10:27 PM
#1

Nu kan jag inte LCHF men torrkött (torkat renkött) ska ju hålla en mindre evighet, även torkat blod och smör ska hålla en mindre evighet förvarat rätt.

l'm back

Mr_Si
2/24/17, 10:51 PM
#2

ölkorv kanske?

Kvigan
2/27/17, 7:25 PM
#3

- Ägg håller ju bra länge. Minst ett par månader. - Ost - Vitkål - Rödbetor/morötter (liberal lchf) - Champinjoner på burk - Tonfisk - Majonnäs - Makrill i tomatsås - Kokosolja Sånt jag kom på nu på rak arm :)

👆 Djurnörd

VildaVittra
3/25/17, 3:20 PM
#4

Skaffa kaniner också och odla grönsaker till dem och hönsen. Vaktlar är också en möjlighet. 

Svampodling kan vara av intresse för dig. Möjligen även att gräva en dam och odla karp/skaldjur. 

Konserver i all ära, men något som går att förnya är ännu bättre.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[SkogsHipstern]
3/26/17, 1:18 PM
#5

#4 Kaniner är kanonbra som protein källa, de äter ju allt som är grönt och förökar sig snabbt.

Daltorpet
9/23/18, 10:31 PM
#6

Jag håller helt klart med om kaninerna men också odling. Jag tänker mig dock att brakar samhället sönder så får man nog vara glad att äta det som finns även om man helt klart kan ha en grund och början med lchf tex.

Det bästa sättet att lära sig är att testa.

Annons:
Upp till toppen
Annons: