Annons:
Etikettallmänt
Läst 1463 ggr
[SkogsHipstern]
2017-03-26 14:56

Survivalism och prepping för veganer!!?

Hallå där! Jag är inte vegan/vegetarian, men då mitt slutgiltiga mål är att vara självförsörjande och oberoende av samhället vill jag ta lärdomar från alla håll. I min överlevnads plan ingår både fiske och jakt, men med tanke på att både jakt och fiske lycka kan ta slut, så vill jag ha alternativ så man kan undvika svält. Så frågan lyder, 1. Har vi någon vegoprepper här och hur ser din plan ut för ett SHTF scenario? 2. Odla och samla, vad bör man prioritera i sitt växthus och vad ska man först o främst leta efter i naturen? 3. Konserver och torr varor, vad bör man bunkra upp med?? Ps. Här är länken till en annan tråd jag startade med samma rubrik som denna, http://vegan.ifokus.se/discussions/58d54c478e0e74413b000218-survivalism-och-prepping-for-veganer?discussions-1

Annons:
MoaL
2017-03-26 16:13
#1

Vegetabilisk föda är ju det enklaste att bunkra. Nästan alla grönsaker, frukter, örter, diverse ätliga svampar och dylikt går ju att torka eller köpa torkat. Torra linser och bönor är billigt och håller superlänge, man får mycket mat för pengarna. Både linser och bönor går även att köpa färdigkokta i konservburkar/-kartonger.

Pasta och ris är  också enkelt att bunkra och håller hur länge som helst.

Även krossade och passerade tomater samt tomatpuré är både nyttigt och bidrar med mycket smak i en måltid.

Kryddor, enkla att både odla själv samt torka. Salt och peppar såklart. Socker, ättika, askorbinsyra och bikarbonat.

Under vår, sommar och höst är det lätt att hitta massvis med ätbart ute i naturen. Allt från nässlor, kirskål, maskrosor (för att ta några enkla), till diverse olika bär, frukter och svampar. Ju längre söderut man bor, desto mer går det att hitta.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Halvdansken
2017-03-26 19:11
#2

Samla på dig glasburkar i olika storlekar och lär dig hur man konserverar på olika sätt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: