Annons:
Etikettutrustning
Läst 1123 ggr
.m.m
9/12/17, 9:26 AM

Förvaring

Hur förvarar ni det ni samlar på er?

Löst i väskor, öppna lådor? Ståendes i hylla eller på golvet? Eget rum? Tättillslutna lådor som glasslådor eller zip-påsar?

Det varierar säkert beroende på vad det är och hur mycket ni har, men är nyfiken på hur och var ni förvarar era grejer. Hur har ni gjort och hur tänker ni? 

Jag har allt i garderober i nuläget, det ser väl trevligt ut men känner att det är dags att fundera på andra smarta lösningar. ☝️

Annons:
tlover
9/12/17, 9:33 AM
#1

Det beror som sagt på vad det är och hur mycket man hunnit "samla på sig".

Tex vårt extra vatten står i dunkar i en garderob ihop med fotpumpen (vi använder det bara till att tvätta händerna med men det är ett måste att spara eftersom vi blir utan vatten direkt vid strömavbrott, behövs dricksvatten efter att systemet är tömt  som rymmer 20-30l så går vi till närmaste vattenhål el sjö. Härikring är vattnet bra).

Kläder är också i garderober när dom inte används. Samma med "campinggrejer".

Mat är på egna hyllor i skafferiet då vi fått börja om med våra förråd pga dålig ekonomisk period men det är också bra för att se till att använda maten.

"Bra att ha" grejer sparas oftast i lagården.

l'm back

.m.m
9/12/17, 9:54 PM
#2

#1. Härligt med mycket så utrymme. Jag kan se framför mig att jag bygger mig ett litet förråd på ett par, tre kvadrat som jag hyllar upp. Den som lever får se. Ser på lite videos att en del har mat förvarat i enorma plasthinkar med lock också. Tror inte riktigt det är nåt för mig dock. Tänker mig nog nåt smidigare… Snopen

Hur länge kan man ha vatten stående? Jag vet att man ska byta ut "då och då" men " då och då" kan ju betyda allt mellan var tredje dag till vart tredje år beroende på vem du frågar. Vad är det för fotpump du har? Låter smidigt. 👍

Upp till toppen
Annons: