Annons:
Etikettallmänt
Läst 943 ggr
tlover
2017-09-15 15:22

Varför jag preppar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varför preppar jag? Är jag en galen storstadsbo som har mat för flera månader men inte ens en konservöppnare hemma? Studerar jag zombiefilmer för att veta hur jag ska agera när de döda helt plötsligt börjar gå igen?

Nej så är det inte alls. Jag preppar själv för betydligt jordnära saker.

Jag preppar exempelvis för

Strömavbrott: Vilket sker flera gånger per år och faktiskt alla härikring preppar för. Här under hamnar tex vattenlager (egen brunn), ficklampor, enkel mat, gasolkök, ljus osv

Sämre ekonomi/sjukdom/arbetslöshet: Detta kan hända alla och det är bara dumt att inte förbereda sig. Här under hamnar tex sparande av olika slag, matlager, djurhållning, odling osv

Brand: Då huset som stod här tidigare brann 86 och även fast det då fanns brandkår bara 1 mil bort så brann det ändå ner till grunden vill jag vara förberedd för även detta. Här under hmnar tex brandsläckare, brandfilt, bob, osv

Att gå vilse: Vi bor mitt i skogen, då händer det faktiskt då och då att man går ut i skogen också, gärna med en svampkorg, Där gäller förberedelser som tex tändstål, tarp, paracord, kniv, yxa, edc osv

Bilhaveri: Då vi bor flera mil från närmaste stad så åker vi mycket bil, åker man mycket bil så ökar risken för bilhaveri. Här under är preppingen tex ullfilt, extrakläder, vatten osv

Såklart preppar vi även i kunskap då det väger mindre och tar mindre plats än mycket annat. Att denna prepp kan hjälpa vid mer akuta eller längre kriser är bara ett plus i kanten

Men om ni kollar på listan över varför den här galna preppern preppar kanske ni kan se minst 1-2 grejer som också hänt dig någon gång. Eller hur?

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: