Allmänt

Hur gör man med disken?

2018-10-23 13:15 #0 av: Tant Grön

Kanske har man bunkrat mat och vatten, men hur gör man med disken? Kastruller behöver ju diskas ur och vatten har man inte mycket av.

Anmäl
2018-10-23 13:17 #1 av: Amandla

Sand använde man väl förr? 

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2018-10-23 13:45 #2 av: Tant Grön

Jo, det har jag nog hört talas om, fast då gäller det att få tag i ren sand.

Anmäl
2018-10-23 14:02 #3 av: Amandla

Såg häromdagen att det finns sandlådesand att köpa på leksaksaffären, undrar hurpass ren den är. Hur renar man sand, tro? Hur ren behöver den vara?

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2018-10-23 14:21 #4 av: Taggeman

Jula har fin blästersand som många använder till akvarium utan att tvätta innan dom använder den.
Skursanden ska va väldigt fin (liten kornstorlek)
https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/tryckluft/tryckluftsverktyg/blasterpistoler-och-tillbehor/blastersand-018297/

><> ><> ><> ><> ><> (^I^)><> ><> ><> <>< <><

Anmäl
2018-12-25 10:37 #5 av: Tant Grön

På vintern skulle man ju kunna använda snö.

Anmäl
2018-12-25 16:01 #6 av: -Aida-

Man kanske kan ha termosar med varmt vatten. Min kassa termos för en billig peng håller varm oboy varmt i 4 timmar, men kokvatten va fortfarande kokhett efter 12 timmar, jag är övertygad om att den kunde hållt mycket längre. Man behöver långt ifrån mycket vatten när man diskar egentligen. Vattnet i termosen tänkte jag som varmt dricksvatten när man känner sig kall också. På vintern är tillgången på vatten oändligt med snö. Annars bör man ha ett vattendrag med rinnande vatten ute i skogen som man kan hämta ifrån.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.