Annons:
Etikettfilmer-tv-dokumentärer
Läst 1407 ggr
Daltorpet
2019-03-03 14:30

Nedsläckt land

Ny serie om sex delar på Svtplay. Någon som sett? Vad tyckte du om den?

Det bästa sättet att lära sig är att testa.

Annons:
Spectabile
2019-03-04 21:14
#1

Ja, jag har sett alla delarna. Tyckte det sa en hel del, så dom som inte sett det borde göra det. Det ger betydligt mer att titta på serien än att läsa broschyren som skickades ut förra året och förresten, så är det nog så att många aldrig läste den ens. Det är bra att vara förberedd på att klara sig en vecka. Sen är det ju så att vi alla har olika förutsättningar för att bunkra mat med mera

Daltorpet
2019-03-05 08:24
#2

#1 Jo det håller jag med om att alla borde se den och det är ju som sagt lite lättare att se än att läsa för de flesta. Blir lite mer intryck än bara spalter med utrustning och mat. Jo en vecka tycker jag att de flesta bör klara sig. Maten för en vecka är inte jättemycket för en person. En extra påse ris, ett paket knäckebröd och några blandade konserver. Man behöver kanske inte ta allt på en gång rent ekonomiskt utan tar man det lite pö om pö så är man där till slut. Jag hade gärna velat se fler säsonger med lite varierande scenarion och under tuffare omständigheter. Tex vintertid.

Det bästa sättet att lära sig är att testa.

Spectabile
2019-03-05 18:53
#3

#2 Ja, jag håller med om att det skulle vara intressant att se något liknande när det råder vinter. Då finns inga äpplen att plocka, ingen svamp eller bär. Tuffare på alla sätt, inte minst med vattnet och värmen.

Spectabile
2019-03-18 17:21
#4

För den som vill se "Nedsläckt land" kan göra det på svt play, vilket jag rekommenderar

https://www.svtplay.se/nedslackt-land?tab=sasong1

Mjukisprepper
2019-03-29 13:59
#5

En serie som säkert får/fått många att fundera över sin egen krisberedskap  iallafall!

Det vore onekligen kul om det kunde komma fler säsonger med olika scenarion.

Upp till toppen
Annons: