Prepping iFokus

Prepping

Etikettermatnäringodling
Läst 1414 ggr
blåbärspajen
1

tillaga ärtor på burk?

Hej

Måste man tillaga t.ex. ärtor på burk eller kan man äta dom kalla som man kan med kokta linser? 

Kan man äta annan burkmat också kallt eller måste allt värmas?

Maria
2

Kallt eller varmt är väl en smaksak bara.

/Maria

DesK
2

I stort sett alla helkonserver kan ätas direkt ur burken kalla, så inget måste värmas, men det mesta är godare om man värmer det.

/Désirée

Niklas
1

#0: En fråga jag ställer mig är: Blir det inte mycket godare om du exempelvis kokar dem och gör ärtsoppa av dem? Det går på ett ögonblick om du har mixer eller mixerstav. Eller också kan du göra en röra av dem och ha som smörgåspålägg, dipp eller till tapas-rätter. Då behöver du inte koka dem innan du mixar dem.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

blåbärspajen
1

#3 jo absolut men om det är en krissituation och t.ex. strömmen har gått så vill jag gärna veta om jag kan äta dom utan att värma dom.

DesK
0

#4 blåbärspajen, de allra flesta helkonserver kan ätars direkt ur burken. Vad beträffar just ärtor och andra grönsaker funderar jag över varför du tror att de inte går att äta som de är?

/Désirée

Maria
2

Jag är lite svag för vita bönor i tomatsås på burk och kan äta dem kalla. Min man ser helt förfärad ut😜

/Maria

blåbärspajen
0

#5 jo du skrev det för några månader sedan så nu vet jag det. Men jag svarade på Niklas inlägg.

blåbärspajen
1

#6 haha usch är det gott? jag kanske borde testa.. men tycker att dom är lite för söta i smaken.. dom borde gjort dom lite saltare tycker jag.

Niklas
1

#4: Jag förstår. 👍🏻

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning