Prepping iFokus

Prepping

Etikett: överlevnadskunskap
Läst 160 ggr
Mr_Si
2

Vilka prepperkunskaper tar du med från 2020?

Att 2020 var ett jobbigt år för oss flesta går inte att förneka men det ofta går det ju ändå att lära sig mycket av jobbigheter. Därför är min fråga vad ni känner är de viktigaste ni lärt er om prepping under förra året. Här hemma har vi lärt oss mycket om att laga goda vegetariska rätter. Fördelen med det är att råvarorna är billiga och går att lagra länge i rumstemperatur vilket har underlättat och utvecklat vår matprepp en hel del :)

Så vad har ni lärt er? :)

• Redigerat 2021-02-02 09:52 av Niklas
Niklas
1

Min främsta lärdom har inte så mycket med prepping att göra. Det är hur det är att leva på distans till andra människor. Det märks att det inte är så människan är tänkt. Vi ska ha familj, släkt och vänner i närheten. 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Mr_Si
0

#1: så sant så sant

[Leifsdotra]
3

#0: Att verkligen storhandla! Vilka produkter som vi normalt sett inte fryser in kan man frysa utan problem, vad går åt mycket i just vårt hem, vilka av de varor vi redan innan haft i vårt Preppinglager som används och vilka har blivit hyllvärmare.
En annan sak jag har lärt mig är vikten av att lära mina äldre närmaste släktingar modern teknik. Så julmiddagen intogs gemensamt, men via messenger. Långt ifrån samma sak som att umgås på riktigt, men vi kunde se och höra varandra åtminstone!

Mr_Si
1

#3: ja även om det såklart vore trevligast att träffas fysiskt så är en digital julmiddag mycket trevligare än en ensam :)

Gia91an
1

Jag har lärt mig baka med hjälp av det vi preppar mycket av så som bönor och ärtor. Och en massa vegetariska enkla recept som går att laga av det vi lagrar!