Prepping iFokus

Prepping

Etiketter: utrustningvardagsprepping
Läst 157 ggr
Mr_Si
2

Vad har du alltid i fickan/väskan? (EDC)

Vad brukar du alltid ha med dig (förutom mobil, plånbok och nycklar)? Både saker som är bra att ha i vardagen och saker du tänker skulle kunna vara användbara vid någon form av katastrof räknas. Några saker jag brukar ha med mig är:

1. Powerbank. För om det är någon gång mobilen får slut på batteri så är det garanterat den där gången jag verkligen behövde den.

2. Ficklampa. Av allt konsigt jag burit i mina fickor genom åren är nog ficklampor det jag varit tacksam för att jag har haft med mig oftast. Många säger att de använder mobilen om de behöver lysa men se punkt nr 1 :p

3. Mediciner. Även småjobbiga situationer som kanske innebär att du kommer hem några timmar sent eller måste sova över oplanerat hos en vän eller så kan bli väldigt jobbiga om du har mediciner du behöver ta. Därför har jag alltid med mig ett par dagsdoser när jag lämnar hemmet. Jag brukar även ha lite värktabletter och allergitabletter med mig och även om det kanske inte varit livsräddande så har det låtit mig rädda en och annan medmänniskas dag.

Så vad är några saker ni brukar ha med er och varför?

• Redigerat 2021-02-02 09:51 av Niklas
Zpookey
2

#0: Du vet att det finns en del Powerbanks med inbyggd ficklampa? Då kan du ju slå ihop punkt 1 och 2. :)

Mr_Si
0

#1: bra idé :)

[Leifsdotra]
2

Mediciner, minificklampa, plåster och servetter. Det finns i alla mina tre vardagsväskor så jag inte behöver flytta över mellan väskorna.

Niklas
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det verkar som om vi har ungefär samma saker. 🙂 Har jag jacka på mig har jag även en ficklampa, laddsladd för iPhone/iPad och en tubhalsduk av merinoull.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning